brand firmy

Co to jest identyfikacja wizualna i dlaczego w firmie jest taka ważna?

1 kwietnia, 2022

Dbanie o pozytywny wizerunek firmy jest niezwykle istotne. To właśnie dzięki niemu będziemy się cieszyć zaufaniem klientów, pozyskiwać łatwiej nowych. Nasi klienci za to będą pewni tego, że powierzona przez nich praca będzie wykonana zgodnie ze wszystkimi standardami. Aby nasza firma była pozytywnie kojarzona, oczywiście musi być rzetelna. Ważna jest również identyfikacja wizualna. Czym jest i dlaczego warto na nią zwracać uwagę?

Każdy przedsiębiorca pragnie, aby jego firma, nawet taka najmniejsza, była po prostu rozpoznawalna. Dzięki temu, że nasza firma będzie rozpoznawalna, zdecydowanie będzie mogła pozyskiwać o wiele więcej klientów, niż firma, która jest przede wszystkim anonimowa.

Przedsiębiorca musi zastanowić się nad tym, jak już na początku sprawić, aby firma była kojarzona pozytywnie, miała łatwiej na rynku, była bardziej rozpoznawalna, niż konkurencja. Będzie służyć temu między innymi identyfikacja wizualna, która jest istotnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa.

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to pewien szczegółowo opracowany system rozwiązań, którego zadaniem jest sprawienie, że firma będzie rozpoznawalna na rynku, wśród konkurentów. Taki system składa się z bardzo wielu elementów, które muszą do siebie pasować.

Identyfikacja wizualna musi być:

– dopasowana do charakterystyki firmy, jak również profilu jej działalności,
– unikalna i przejrzysta w odbiorze,
– wywoływać pozytywne skojarzenia,
– zapadać w pamięć,
– być zgodny z wymaganiami firmy.

Co obejmuje identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna może obejmować takie elementy, jak:

– wygląd siedziby firmy, zarówno z zewnątrz, jak również wewnątrz,
– dress code pracowników,
– wygląd stoisk targowych, sklepów, punktów, szyldów,
– wygląd produktów oraz opakowań,
– wygląd strony firmowej i stron pochodnych,
– wygląd materiałów promocyjnych, marketingowych, informacyjnych, handlowych,
– wygląd innych materiałów drukowanych,
– wygląd logo i logotypów.

Im bardziej spójna będzie identyfikacja wizualna, tym zdecydowanie dla firmy lepiej. Chcąc być pozytywnie kojarzonym, zaprojektować w odpowiedni sposób swoją identyfikację wizualną, warto najpierw dokładnie określić własne oczekiwania. Następnym krokiem jest spisanie wszystkich wymagań oraz zlecenie wykonania kompleksowej identyfikacji wizualnej wyspecjalizowanej w takich pracach agencji reklamowej lub agencji PR.

Artykuł w tematyce:
Biznes i finanse

Dodaj komentarz