Raper oraz posłanka Prawa i Sprawiedliwości wyszli z cienia. I choć obie osoby znane są z kontrowersyjnych zachowań, to ich medialność w ostatnim czasie była bardzo niska. Teraz nadrabiają zaległości. Na ich temat w ciągu zaledwie 7 dni opublikowano łącznie aż 7236 wzmianek w social media – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Paweł Kukiz potrafi zadbać o medialny szum. Polityk na „jedynkę” na swojej liście wyborczej w Kielcach wybrał Piotra Marca, znanego jako raper Liroy. Informacja ta została głośno skomentowana w social media. 27 sierpnia, czyli w momencie podania kandydatury muzyka, na temat Liroya ukazało się 841 twittów oraz 768 wpisów i komentarzy na Facebooku.
Natomiast w trakcie całego zeszłego tygodnia w nawiązaniu do Liroya ukazały się 3783 informacje w analizowanych mediach społecznościowych
W ubiegłym tygodniu internauci chętnie omawiali także potyczki językowe prof. Krystyny Pawłowicz, która na Facebooku dodała wpis z błędem – chodziło o wyraz „wziąść”, a następnie przekonywała fanów, że taka forma jest poprawna. Nie pomogły nawet przesłane linki do poradni językowych. Stosowanie poprawnej formy interpretowała jako chęć używania niechlujnych i często prymitywnych, psujących język skrótów. Poza tym, jej zdaniem, to cecha ”lewactwa”.
W dniu publikacji postu, czyli 27 sierpnia w nawiązaniu do Krystyny Pawłowicz internauci napisali łącznie 1115 wzmianek. Zdecydowanie aktywniejsi byli użytkownicy Facebooka – 63 proc. przekazu. Z kolei fani Twittera zareagowali dzień później. Na portalu powstał nawet hatszag #wziąść. W trakcie analizowanych 7 dni o posłance pojawiły 3453 informacje we wspomnianych serwisach.